26.8.11

pre-Eid

Alhamdulillah. baru sedawa lepas makan maggi. :p

hahahaha. alkisahnya, lapar gila kot. letiih. seriously letih. aku tak tahu kenapa badan lemah gila. pantang buat kerja sikit, letih dia macam kerja buruh. dear badan, jangan lah tua sebelum umur dia okay? :) *lari tajuk dah ni. 


tadi siap beli 2 pasang lagi baju kurung. untuk raya ni je, aku ada 5 pasang baju kurung. banyak tak? alaaaaa. jangan lah cakap banyak. ini untuk pakai hari2 pergi kelas jugak nanti taauuuu. hahahaha. ye lah. saya kan student UIA yang mematuhi dress code. :p dan tadi, dari petang, meneruskan misi mencari kasut raya. aku beli kasut raya 3 tahun lepas kot. 3 tahun dah aku pakai kasut tu. takkan tahun ni aku nak pakai kasut tu lagi kan? haaaaaaa. yang aku berkenan semua takde saiz. yg last dekat Rorine tadi pun, dia kena pergi ambik stok. kalau muat yg saiz 9 tu. kalau tak? beraya denagn crocs lah aku. seingat aku, zaman2 aku tak jumpa kasut sebab takde saiz ni dah 4-5 tahun jugak berlalu. ni nak muncul balik pulak? tak lawak tau time2 nak raya ni. hehehe. okay lah. sekarang ni, semua orang tolong doakan aku dapat eyh kasut tuuu. hehehe. tak berfaedah? berfaedah lah! korang dapat pahala tau! hehehehe. terima kasih :)


tahu tak perasaan bila everytime kau pegang barang, semua orang menjerit panggil nama kau to help them choose thing for them? last2, aku end up dengan tak beli pape. berhari2 aku face benda ni. orang lain semua dah settle tahu? hailaaaaaaa. tak kisah pun sebenarnya. aku serious tak kisah. sebab apa yang aku tahu, responsibility nak gembirakan semua orang lagi besar daripada untuk diri sendiri. dan perasaan bila dapat gembirakan orang lain esp ibu, sangat lah best. tak tipu. try lah. sangat worth kau lawan hati kau yang meluap nak tengok handbag tu, kasut ni bila last sekali nak balik, kau tahu mak kau puas, adik2 kau puas. kau jauuuuuhhhh lagi puas. pendek cerita, kalau orang happy, kau pun automatically akan jadi happy. lagi2 orang yang kau sayang kan? nothing can buy their smile tau. :) it's just you. yes you. :)

dan tadi, aku happy sangat sebab ada jugak manusia yang courtesy dia tinggi. aku susah nak jumpa orang melayu yang akan panggil Miss, Madam or Sir untuk orang lain. biasalah. style mak cik2. "KAK, air kelapa satu." takpun, "PAK CIK, kebab ayam satu." *ni selalu jadi kat bazar Ramadhan kan? :p  haaaa. sejak bila diorang jadi kakak dengan pak cik kau? sejak bila? semalam? ke petang tu je darjat diorang diangkat? lepas tu? hehehehe. nooooooo. aku tak kata salah panggil macam tu. just, macam tak sopan. kesantunan Bahasa Melayu pun ada level dia. so, observe word that you use okay?

okay lah. aku letih dah. perlu tidur. esok last touch up rumah before berangkat ke Pekan, Pahang Darul Makmur. selamat memandu bagi yang memandu pulang ke kampung halaman! jangan sampai tak puasa pulak. :)

p/s : tak sabar nak ambik lesen. :p

p/s 2 : ni macam bakal jadi last post aku sampai lepas raya. so, SELAMAT HARI RAYA SEMUA! MAAF ZAHIR DAN BATIN! *kalau ada post lagi lepas ni, aku wish lagi! :p

SALAM~

No comments: