12.8.11

jom dengar cerita aku jom!

Assalamualaikum! :)

nak kongsi benda yang aku dok pot pet pot pet dengan kawan aku hari tuuuu. Jepp nama dia. hahahahaha.

korang percaya pada nasib tak? aku percaya! bukan tilik2 nasib tu tau. ni kira macam nasib, rezeki yang Allah dah tetapkan untuk kita. kenapa? sebab semua orang memang dah ada bahagian masing2. percayalah, Allah Maha Adil. Dia tahu apa yang Dia bahagikan untuk semua hamba-Nya. heeee.

okay2. aku proceed. actually, banyak sangat benda yang aku borak dengan kawan aku yang dah dekat nak 5 tahun tak jumpa ni. banyak. serious banyak. and most of it, bagi aku, berguna. pasal nasib and rezeki ni, dia nak terbang jauh ke Perth daaaahhhh. by the end of this month rasanya. bukan untuk sambung belajar okay. untuk kerjaaaaaaa. KERJA okay. sebagai chef rasanya. haaaa. rezeki kan? dia ni aku tak berapa nak sure excel ke tak spm. tapi, dia start life dia yang lepas sekolah ni, dengan bekerja sebagai chef dekat mana entah. and dia naik, naik dan naik. sampai lah dia ni jadi macam supervisor untuk few cawangan. haaaa. tak ingat dah aku. kalau salah sorry eh Jepp! :p then baru lah dia further study dekat KDU, ambik culinary. and baru je habis, tapi tak grad lagi, means takde scroll lagi dalam tangan, orang dari Perth dah datang untuk interview diaaaaaaa. see? kalau bukan rezeki, apakah ituuuu?

kat sini, aku bukan nak highlight yang rezeki tu datang bergolek tanpa korang usaha. tapi, kita tak pernah tahu rezeki kita. betul kan? orang yang excel spm pun belum tentu kerja hebat gila2 nanti. sama lah dengan orang yang 4 flat setiap sem. kejayaan sebenar kita tak terukur dengan result yang lepas2. yes, aku tak nafikan itu penting. tapi kita tak boleh bawak benda tu satu2nya je untuk apply kerja. ATTITUDE is benda yang paling penting. how you bring yourself depan orang. first impression orang yang tak kenal kau sangat penting. communication, macam mana kau punya sense of humor. benda2 ni tak boleh take for granted. ewah2. aku berkata2 macam aku ada semua ni kan? tak2. ada yang aku takde and kalau aku ada pun, banyak lagi aku nak kena improve. ini kira macam reminder untuk aku dan korang. untuk KITA. :)

actually macam banyak je sebenarnya yang kitorang membebel. ye lah. Cheras nak ke Semashur tu bukan dekat2 tau. kalau Jepp bawak, ada lah dalam setengah jam. (nak tercabut jantung aku naik kereta dengan dia ni.) tapi susah nak ditulis dekat sini. hope, apa yang aku tulis ni, walaupun sikit cetoet, boleh buat kita semua sedar sikit. aku pun, banyak benda sedar. sedar lah buat masa sekarang ni. nanti2 aku apply ke tak, wallahualam. hehehehe. :)

weh Jepp. thank you banyak2! kasik tumpang, melayan aku membebel, nasihat aku panjang lebar, dating paksa dengan aku dekat sungai menyendat bak kata kau, and of course, for the friendship. kau kalau lupa aku, siap ah! hahahaha. selamat berterbangan ke Perth, nanti. take care okay! :)

lapar tak? lapar tak? takde motif ni. :p


p/s : kira sebenarnya ni post untuk Jepp lah kan? hahahaha. :p
SALAM~

No comments: