5.5.11

result!

~naaaaa~ cliche kan? hehehehe. suka hati lah. blog aku! :p

tak2. ni nak cakap pasal apa yang keluar depan mata aku tadi ni, adalah apa yang aku dah usaha, tak usaha, baca, tak baca, pergi kelas, tak pergi kelas, dan sebagainya lah. come on lah. korang pun student kan? tak pun, pernah jadi student kan? so korang tahu lah apa benda sebagainya yang aku maksudkan itu :)

ecah pernah cakap, "aku percaya, kita dah usaha. yang kita pergi SLEU semua tu, mesti Allah akan kira as usaha kita. turun dari ruqayyah nak sampai blok engine, terkejar2 takut lambat, buat muka tak malu nak masuk kelas orang, redah hujan, basah kuyup semua tu, mesti Allah akan kira."

itu sangat betul kan?

semuanya Allah kira. Dia Maha Mengetahui kan? hatta benda sebesar zarah pun dalam pengawasan Dia. inikan pulak terang tang2 kau berlari ayam kejar bas nak pergi blok engine untuk sleu itu. :) Dia tahu ada usaha kat situ. walau pun pergi kelas, aku boleh serap 30 minit yang pertama je. sebab dah penat seharian kelas kan? malam pergi lagi SLEU. exhausted lah. hehehehe. banyak je merungut najwa farhana ni kalau pasal belajar. cuba kalau suruh tidur ke. makan ke. CONFIRM! takde bantahan! hahahahaha. dan walaupun aku banyak je tuang kelas SLEU ni, lagi2 programming, aku still, ikhlas bila aku pergi tu. oppssss. ikhlas tak boleh sebut kan? heeee. i mean it. :)

tapi, satu yang pasti. apa pun keputusan tu, kena usaha lagi. tak guna menyesal benda yang dah lepas. aku ni ada satu perangai yang menyampah. dah dapat result yang macam tu, jauh lagi baik dari orang lain (lah kot) pun, aku akan still keluar ayat, "kalau aku usaha sikit lagi, mesti tak seteruk ni."

tak2. salah ni. aku tak boleh keluarkan perkataan kalau ni dekat benda yang dah jadi. tak baik. sebab? sebab macam tak bersyukur bunyi dia. bila orang yang lagi teruk drpd aku akan cakap aku tak bersyukur. walau pun itu sebenarnya aku nak marah diri sendiri. still tak boleh. kalau nak cakap, make sure ada dinding je dengan aku masa tu. baru boleh keluar ayat tu. hati orang kena jaga. hubungan dengan orang pun kena jaga. bila orang senang dengan kita, tak terasa, tak sakit hati, baru lah hidup pun senang. sebab kita tak hidup sorang2 atas muka bumi Allah yang luas ni. :)

dan dekat sini, aku nak cakap terima kasih banyak2 dekat, AYAH & IBU. kalau takde diorang, takde doa dari diorang, tak mungkin aku rasa nikmat menimba ilmu yang hebat macam ni.

family, jauh and dekat, yang banyak mendoakan dan bagi semangat, zillion thanks to all. :)

antara ayat yang aku suka ;
"good luck. may your dream comes true." -Mak Long

next, dekat kawan2. yang sangat2 banyak membantu. lahiriah dan rohaniah. kalau nak suruh aku mention satu2 nama, memang tak boleh. sebab, korang, SEMUA, banyak sangat tolong aku dah. kita rapat sangat sama2 kan? aku sayang korang semua. banyak2. sangat2.

dan yang paling penting. MERCI ALLAH! terima kasih sebab bagi aku orang2 hebat untuk mendukung dan menyokong setiap langkah dalam kehidupan seharian. Dia tahu aku tak kuat, sebab tu lah aku dapat wonderful people macam korang! syukran Ya Allah :)

No comments: