20.5.11

assalamualaikum semua! :) macam terlebih decent pulak kan? heeee. takpe. itu perlu! :)

untuk entry kali ni, meh aku cerita sikit pasal buku yang aku main capai je sebab dah boring tahap gila semalam kan. buku ni originally in english. tapi yang aku baca ni, version bahasa melayu. aku pun tak tahu kenapa mak aku beli version BM ni. murah lagi kot? hahahhaa. padahal mak aku hebat gila English kot. :) 

okay lah. tajuk buku ni, How to Win Friends and Influence People written by Dale Carnegie. memang lah aku bagi link ni. dan korang boleh baca through internet je. tapi kalau korang boleh pergi beli buku ni and read it dengan penuh penghayatan, mesti korang akan rasa lagi puas! aku yang sepatutnya study Dynamics as next week aku ada 2 quiz pun, tak rela nak lepas buku ni. seronok bila tahu apa yang kita patut dan tak patut buat in order to have a better social life. susah aku nak explain dekat korang. baca lah sendiri yea? kalau nak pinjam pun boleh. :) tapi kena tunggu aku habis baca dulu lah. 

oh ya. sebut pasal 2 quizzes next week ni, tahu kah korang yang aku tak sentuh APA-APA pun lagi untuk cover semua benda yang akan keluar this coming Monday? ada 9 subtopics yang akan keluar isnin ni. satu pun aku tak sentuh lagi. and sekarang, aku boleh update blog pulak kan? petang karang adik aku pergi sekolah bawak calculator aku sebab dia ada exam Mathematics. great. 

zaman bila aku nak study kan? alasan je semua tuh. aku dah agak dah ini yang akan berlaku bila balik rumah. tapi malangnya bila aku usulkan dekat mak aku, aku nak balik harini(jumaat) sebab insyaAllah boleh study sikit kan dekat uia, mak aku tak kasik. macam mana? 

rumah bukan tempat aku study. benda ni ada dalam hidup aku since aku Form 1. kenapa? sebab aku duduk asrama dari aku Form 1. so bila balik, itu adalah waktu berehat yang paling ideal untuk aku. bawak lah balik selori buku pun, kalau kira nasib baik, aku bukak lah sebiji kot buku. kalau nasib baik. kalau tak nasib baik? korang fikirlah sendiri eyh. hehehehe. 

okay2. kenapa aku kecoh sangat pasal quiz ni eyh? sebab ini carry mark aku. yang akan menentukan grade aku nanti apa. sepanjang aku dekat main campus ni, result aku selalu tak berada di tahap yang memuaskan sebab aku punya carry marks ni lah. final memang aku pulun habis selalunya. tapi dah kalau carry marks macam apa, nothing we  can do kan? so, bagi aku sekarang ni, every quizzes is important dan tak boleh nak dipandang sebelah mata. 

eh2. dah2 lah tu kan. baik pergi study sekejap. bye2! 

SALAM~

No comments: