17.5.11

happy teacher's day! :)

satu lagi cliche entry kan? yes. aku bukan creative orangnya. nak type apa yang ada dalam hati dan kotak fikiran je. suka hati lah kan? :)

okay. disebabkan aku sangat lah bengong tak wish "SELAMAT HARI GURU CIKGU!" or "HAPPY TEACHER'S DAY TEACHER!" dekat any of my teachers di segenap pelosok dunia, (okay, aku rasa ejaan bm aku ni tak betul.) aku wish dekat sini boleh? :)

SELAMAT HARI GURU CIKGU2 SEMUA! :)


hahahaha. ucapan macam ni cukup ke nak balas semua jasa cikgu2 dekat dunia ni especially yang pernah ajar aku sampai aku kat tahap ni? noooooo. definitely no lah kan. soalan senang je ni. but then, takde apa dalam dunia ni yang mampu nak balas balik jasa insan yang bergelar pendidik ni, walau sekeras mana pun kita usaha cari. tak ada. cuma, kejayaan yang kita bawak, yang kita capai, cukup membanggakan. cukup untuk hati kecil diorang berdetik, "tulah anak murid aku dulu." sambil tersenyum gembira. nothing is more precious than that. therefore, khas untuk cikgu2 yang pernah mengajar saya, Najwa Farhana bt Mohd Hudzir, dari Tabika Perpaduan, Sekolah Kebangsaan Kampung Cheras Bharu, Sekolah Rendah Agama Kampung Cheras Bharu, Sekolah Kebangsaan Desa Baiduri, Sekolah Rendah Agama Al-Mubarakah, dan Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor. and of course tak lupa untuk semua lecturer IIUM dari foundation dekat CFS IIUM Petaling Jaya and sampai sekarang, dekat sini, IIUM Main Campus Gombak. terima kasih yang tak terhingga! 

and definitely, to a very special teacher in my life, Puan Rusilawati Mohammad Lazim. you're my superwoman! you're the one who teach me all things in my life. i owe you everything~ 

last but not least, mak long! happy teacher's day along! you've been such a great teacher. i know that. walaupun terpaksa bertekak dengan anak2 cina tu kan? hehehehe. takpe. asal niat ikhlas, they'll thank you one day! :) 

these are my teachers! :) 
pink - Cikgu Rusilawati
purple - Cikgu Rosnawati (mak long)
diorang ni adik beradik. that's why nama nak dekat2 sama! 
dan mintak maaf sebab tak boleh nak upload semua gambar cikgu2 saya.
nak list down pun tak mampu. :( but then, korang tetap yang terbaik and akan ada sentiasa dalam hati! 

again, selamat menyambut hari guru buat semua guru di dunia. peranan anda sangat besar dalam kehidupan kami semua. we, especially me, won't be here without you guys. I LOVE YOU ALL!  

SALAM~

No comments: