15.11.10

untuk kamu

saya belajar satu benda baru hari ini. perempuan sangat kuat. kuat yang hanya boleh disebut sebagai undefined. infinity. tak kira apa yang jadi, perempuan akan jadi yang paling kuat tak kira macam mana sakit pun dia. orang tak kan tahu sakit dia macam mana sebab dia je yang rasa. untuk lelaki2 yang membaca, jangan lah buang masa korang untuk sakitkan hati perempuan. usaha lah macam mana pun. korang tak kan pernah berjaya. sebab perempuan sangat kuat. kalau tak kenapa dalam dunia ni ada ibu tunggal sahaja? bukan ayah tunggal? hentikan lah usaha korang untuk menyakiti hati perempuan. betulkan niat,turn back to Allah dan jalankan tanggungjawab korang yang dicipta sebagai ketua untuk semua dengan cara yang paling lembut. bukan cara yang menyakitkan. korang tak pernah ada hak nak sakitkan makhluk ciptaan Allah yang lain. lagi2 korang dicipta untuk melindungi dan membimbing.


p/s : maaf sedikit emo.


SALAM~

5 comments:

AteyN said...

saye sakit,saye termenung, its hurt :'(

jujufarhana said...

maaf kalau entry ini buat awak sakit. tak bermaksud. kuat ok?

ika takiyudin said...

couldn't agree with you more, kak najwa.nice one.:)

AteyN said...

:'(

jujufarhana said...

ika : sedikit melepaskan apa yang perlu..tak patut kan?btw,thanx :)

fateyn : jgn begitu dong..smile! :))