26.11.10

mr badang VS mr jellyfish! :)


okay. to be honest ; YES, I MISS YOU.


gila tak? susah sangat3 kott untuk membiasakan diri hidup tanpa orang yang kita dah biasa dengan. sangat susah. sumpah. pernah lalu benda ni dulu. pernah rasa yang lagi teruk. tapi untuk yang keberapa kalinya, still aku tak kuat. dan rasanya ini yang paling sakit. paling tak kuat. dan paling macam orang gila. walaupun semuanya sentiasa berjaya dikawal, tapi still, sakit kat dalam rasanya takde siapa yang boleh faham and memang terang2 lah tak nampak kan? orang akan cakap aku sangat okay dan tak ada apa2 masalah pun. tapi deep inside? phewww~ tak terkata. i am a good pretender. or boleh cakap,tepat lagi,pelakon yang baik lah. sebab aku memang hebat bab2 tunjuk muka bahagia depan semua orang. hahahahaha. tanya lah orang dalam rumah ni. rasanya diorang takkan comment apa2. :) saya memang hebat!! :p aku pun musykil kadang2 kenapa aku macam ala2 kuat tapi tak kuat gitu. maksudnya, ada satu2 masa yang aku kuat gila2 kalah mr badang, ada satu masa yang aku lembik gila2 macam mr jellyfish. hehehe. ini masa2 kritikal aku yang sangat2 tak kuat lah ni. mr jellyfish dah kembali! eheh. kuat bila sedar yang Allah tengah bagitahu apa yang terbaik. kuat bila tahu yang doa aku Allah dengar. kuat bila perasan kalau macam ni, dosa tak de lah bertambah banyak.so, lagi bagus. kuat bila ada family and kawan2 yang sentiasa menghiburkan hati. mereka adalah orang yang tak akan pernah meninggalkan saya. for sure! :) kuat bila ingat yang Allah tak pernah mungkiri janji untuk hamba2Nya. kuat bila tahu mr time tengah usaha kuat2 tolong saya dapatkan apa yang saya mintak and of course, dengan izin Allah. kuat dan sangat kuat untuk semua ini! tapi kan, saya ni manusia biasa. manusia yang sangat rapuh dengan pendirian sendiri. manusia yang selalu lupa apa yang lagi penting dan lagi perlu dalam hidup dia. manusia yang tak sempurna lah senang cerita. jadi, akan ada masa2 kritikal aku yang aku akan bertukar jadi jellyfish! eheh. malas nak tulis bila masanya yang aku tak kuat. sebab banyak sangat. and biar lah aku je yang tahu. so that nanti musuh2 aku kat luar sana takde lah tahu apa kelemahan aku. biar diorang tahu kekuatan aku je. hehehe. so nanti diorang usaha nak beat aku kan? insyaAllah diorang akan jadi lagi baik daripada aku!! heeeee. :) *suka2!*

untuk mr you-know-who-you-are, kalau awak baca entry ni, sila abaikan eyh? saya tulis saja nak lepas apa yang saya rasa. saya kuat. mampu lagi bertahan. dan insyaAllah sampai bila2 kat sini je bertahan. sebab dalam apa2 keadaan pun, saya memang akan selalu jadi defender. awak tahu itu dan sila ingat okay? ini bukti yang saya selalu cakap kat awak saya kuat. :) jangan risau. kuat tu takkan hilang.


betul lah orang cakap, kalau luahkan, at least, kita sedikit tenang.
SALAM~

4 comments:

Syafiqah Takiyudin said...

jadi lah badang yg cantik manis :)

jujufarhana said...

itu untuk ika jeee... :p tak boleh lah nak curik !

Unknown said...

jujujujujujujujujuju!!!!
jum beli basikal!
hahahahaha... ;D
boley ronda uia pgi2 weekend... ;p

jujufarhana said...

alaaaaaa....nak beli motor....basikal kita pinjam alyaa punya je lah..okay?heee..tak pun alyaa bonceng.. :p