29.8.10

saya manusia PANJANG!!!

omg omg omg! hahahaha...post ini terhasil ilham daripada hari sabtu(semalam) bila pergi buat spec baru which sebenarnya takde dalam plan ponn..hahaha...kesian je ibu...habis rm 500 untuk spec kami bertiga!!kami memang suka habiskan duit ibu!heeee....berbalik kepada tajuk post...saya manusia panjang!!!am i?yes yes yes! i am...duhhh...semalam,completely rasa tak normal..hehehehe....bila buat spec,da siap2 test power sume,uncle kedai tu datang balik kat aku (masa ni kitorang tengah duduk2 tunggu omel test mata dia),suruh aku tgok satu pen....then dia ukur mata aku...apa yang dia ukur ponn aku xtau masa tuh..heee...then dia tanya,mana spec yang aku pilih....dan dgn sedihnye,die cakap aku kene pilih spec lain... :(( sebab spec yang aku pilih tu x cukup panjang untuk mata aku...uncle tu kata,mata aku x narrow macam orang lain..masa ni,terasa macam ayam!sebab dulu2 belajar,ayam mata kat tepi...heeee..ayam??dah lah memang aku suka sebut ayam...kebetulankah?ngeee....then ibu tanya,berapa jarak antara dua mata aku tu...uncle tu jawab,72 mm..normal people,yang dia selalu buat spec,around 62-66 je...72 paling panjang yang dia pernah jumpa!gila tak??dan memang ibu kata,aku dilahirkan panjang..ayat first keluar dari mulut doktor yang sambut aku tu,panjang baby girl nih..49 cm..panjang ke?yang ni aku xtau la pulak berapa normal baby yang lahir punya panjang..hahahaha..dan kalau nak cakap pasal kasut,x habis cerita lah...sangat susah nak carik saiz kasut..tapi tu dulu la...sekarang senang sedikit...tapi still susah...heeee...lagi,pergi tempah baju kurung raya,tailot tu ukur tangan,nasib baik dia xde sakit jantung...kalau ada agaknya jalan dah...dia kata,x pernah lagi jumpa client dia ukuran tangan dia panjang macam aku...pecah rekod babe!!hahahaha...aku x ingat berapa...tapi mmg panjang lah kot..sebab mula2 dia macam x percaya tu ukuran tangan aku...2 3 kali jugak lah dia ukur...last2 dia senyum je sendiri and cakap, "panjang betul tangan anak cikgu(ibu aku) ni"...dan aku,nak cakap apa lagi?memang dah aku dilahirkan macam ni kan? :)) nak cakap pasal tinggi??x perlu..aku tau dah kenapa Allah bagi aku tinggi macam ni..sebab Dia tak nak aku selalu rasa inferior kalau2 aku gemok.. :) Allah tu Maha Adil kan? :) dan aku tau aku special!bukan x normal! :)

post yang sgt mengarot kan?
suka hati lah! :p

SALAM~

2 comments:

Unknown said...

cool...
mcm mne maw ukur?
haha...

jujufarhana said...

ambik pen....tgok pen tuh...pastu suruh orang ukur anak mata hitam belah kanan dengan yang belah kiri...u'll get the panjang lah!hahahaha....x pernah kene ukur ke masa buat spec?