7.1.13

positive vibe? insyaAllah

Assalamualaikum. 

it's been a week in 2013. sedikit busy dengan exam yang membunuh. yang dah lepas tu lepas. yang akan datang ni kena kejar kuat2. since ni pun tahun baru, so kena bagi aura positive sikit dekat semua orang kan? x salah memberi. x baik lokek2. :p 

malas nak cerita benda tension2. malas nak buat cerita2 sedih ala2 P.Ramlee. :p

they are gifts from friends.
bayangkan tu anda dan pasangan hidup anda. both are needed to build such a beautiful house like in the picture. :)
sorang takde, rumah tu jatuh. serious. sebab magnet rumah tu tak kuat sangat. kekekekeke

kalau dah basic kuat, baru boleh bercucuk tanam kan? hahaha. baru ada hasil :)

3.30 in the morning. :)

aku suka gila penuhkan softboard aku dengan macam2. tapi yang wajib ada haruslah planner aku. aku ni pelupa. but in the picture, planner tu korang tak nampak sebab aku malas nak bagitahu satu dunia apa yang aku busy sangat sekarang ni. hehehe. tgok mood lah kan. hmmm. meja aku? yes aku tahu bersepah. and meja ni sangat kecik. okay. bersyukur Najwa. orang lain jangan kata meja, rumah pun takde nak duduk. hmmmmm

currently, tengah berusaha habiskan satu chapter then tidur. aku tak pernah rasa semangat and hyper macam ni masa study. kan best kalau mood ni ada sampai bila2. heeee. mungkin rasa berdosa and berhutang dengan semua orang sebab dah balik rumah 2 hari and tak sentuh pape. so that, i've rewarded myself, sekarang masa untuk berusaha lah pulak kan? kejap je semua ni. berapa hari je lagi nak habis. then nak main ke tertonggeng ke apa, it's okay. :)

There'll be day in which you'll thank Allah that not all your prayers were answered.

Jangan serik nak usaha lagi. Jangan berhenti usaha dan doa.

ini yang aku jumpa bila down sangat2 paper on 2nd jan was very s****. aku tak boleh jawab langsung. pusing kertas sana pusing kertas sini, semua pun kosong. blank. tak bergerak pensil aku atas kertas tu weyh. ke sebab lain? tell me no. tolonglah Najwa. control your very dear heart. then ayat atas ni menyejukkan segala2nya. dan mungkin jugak buat aku tak berhenti baca buku. i mean, study. 

aku ada tanggungjawab nak jadi Khalifah yang Allah turunkan untuk Bumi ni.

aku ada tanggungjawab nak amalkan apa yang Rasulullah buat.

aku ada tanggungjawab nak bagi kejayaan, kegembiraan, kebahagiaan and kesenangan kat ibu dengan ayah aku.

aku ada tanggungjawab untuk jadi contoh yang sangat baik untuk adik2 aku.

aku ada tanggungjawab nak jadi kawan yang baik untuk kawan2 aku. 


banyak tanggungjawab aku. apa lagi yang aku tunggu? 2013 shall see all positive vibe from me :)

No comments: