24.11.11

all in one

Assalamualaikum! :)

fuh fuh~ lama tak update. busy weyh. hehehe. takde lah.

untuk entry kali ni, aku nak tulis, how my 21 years old start day by day. terasa susah. terasa macam kenapa semua nak kena jadi sekarang? but at the end, aku senyum, sebab aku tahu, itulah pelajaran2 yang aku kena face, even lagi besar pun ada lepas ni as umur tu pun dah cantik, 21! :p

okay. aku admit. it doesn't start with something that good. 2 days before my birthday, aku dapat msg yang sangat tak best daripada ayah aku. that bad news, buat satu badan aku shut down kejap for the few minutes. dengan keadaan yang aku baru bangun tidur. aku rasa macam mimpi. aku rasa macam aku mengeja satu2 apa yang ayah aku taip tu. M**** dengan D**** dah bercerai talak tiga. i was like. HAAAAAAAAAAAAAAAA????????????? :'(

and itu menyebabkan aku kena balik rumah to give my full support to them lah. which, aku ada like tons work to do. takpe. balik rumah tengok muka ayah dengan ibu je pun dapat pahala banyak2 :p okay. tu takpe lagi.

ni bila aki dengan nenek datang, bawak tulang2 dengan daging korban. ibu ni masak lah stew. aku memang jarang makan lah masakan tu. on saturday. bangun pagi ahad tu, aku rasa kepala aku berpusing. benda dalam perut rasa nak kena muntah tapi tak keluar2. and lagi teruk, kaki terseliuh. huaaaaa. pagi dah nak kena balik sebab assignment econs tak siap lagi, mid term econs tak prepare lagi. dan yes. memang aku sampai uia pukul 11 pagi. tapi aku tidur sampai pukul satu dengan kaki yang bengkak and kepala yang pening tak boleh nak duduk pun even. bangun baru msg2 semua orang and sadly, part aku pun pearl yang tolong buatkan. :( kesian semua orang. susah sebab aku. :(

cerita muntah2, berak2, tak perlu lah kot. itu first time aku kena sampai tahap macam tu. sampai lembik tersandar dalam toilet. 2 hari aku makan and minum, semua keluar balik. memang bersih gila lah kot perut aku lepas tu. and now, dah recover sikit :) Alhamdulillah. hikmah yang Allah bagi, dapat perut bersih balik! :)

oh yea. sebab aku sakit macam tu, aku tak boleh makan daging kerbau masak stew kot. huahuahuahua. tak nak kawan awak lah encik kerbau. awak jahaaaattt. :p ( p/s : nenek cakap, daging kerbau memang panas sikit )

dan disebabkan itu, aku tak dapat nak menikmati sepenuhnya kek pelangi yang kawan2 aku beli khas untuk merealisasikan kek pelangi yang aku angan2kan ni, kepada kek pelangi yang diorang surprisekan aku! :)) i love you lah kawan2! :-*

hahahaha. macam takde pape kan? in between, banyak je sebenarnya. malas nak merengek banyak2. cumanya, motif yang aku nak cakap. hikmah Allah tu besar. sangat besar dan luas. those things yang jadi dekat atas ni ajar aku banyak benda. and mungkin Allah turunkan sama dengan hari aku masuk umur 21 tahun which umur yang orang kata konon dah bebas, supaya aku jadi lagi matang and fikir jauh ke depan. apa yang Allah dah bagi ni, kena syukuri. tak kira lah nikmat ataupun ujian. :) peace no war!

SALAM~

No comments: