16.11.12

you choose

Assalamualaikum.

awkward rasanya bila dulu macam tak berapa rapat and sekarang boleh act macam biasa takde pape. macam bila dapat invitation untuk wedding kawan. bila ada kawan dah tunang, say congrats and macam rapat sangat. bila ada kawan yang dah kawan 5 tahun, baru tahu rumah dia dekat gilaaaaaa dengan rumah aku. and i feel damn bad bila macam baru nak mintak tolong apa semuaaaaa. told ya. i'm not a good friend. not a good company. :'( saya mintak maaf.

mood sangat berterabur ni. bersepai2 bersepah2 tak tahu nak kutip mana satu and cantum balik guna apa. susah gila nak decide something. aku memang ada masalah besar dalam buat decision. agaknya nanti nak decide nak kahwin ke tak pun payah gegilaaa punya. kan?  

to live well or to live hell. 
YOU CHOOSE. 
-Rooftop Rant, Hlovate



sungguh lah. pilihan fully kat tangan kita. Allah takkan ubah nasib kita kalau kita tak ubah sendiri nasib kita. kita yang kena pilih. kita yang kena decide. kita yang kena buat. dan Dia, akan buat yang jauh lagi baik untuk kita. provided, usaha lah. kena fikir. kena decide. tapi decision tu. rasa kepala dekat luar alam kejap bila dapat tahu. tak sukaaaaaaaaaaaaaaa. :( serba salah dibuatnya. ikut hati memang nak tolak. ikut rasa, kesian. ikut kepala, 50-50. haaaaaa. payah tak? Allahu Allah. semua yang aku nak decide ni, sangat2 perlukan sokongan. yang mampu sekarang, doa je.



Ya Allah, teguhkanlah pendirianku, jadikanlah diriku pemberi petunjuk yang selalu mendapat petunjuk. Kau permudahkanlah Ya Allah. Amin.

again, semalam buat perangai buang tebiat. entah bila nak stop perangai kanak2 ribena ni pun aku tak tahu.


i miss my family. i miss my friends. i miss the other half. 

No comments: