21.5.10

terkenang

tibe2 aku teringat..
yg buat aku terfikir..
terkenang sume lah..
dan..
akhirnye buat aku jdik sedih sgt2...

knp??


act rase ni dah ade lame sgt dlm diri aku niyh..tp mls nk kluakan n xtau nk ditujukan ke mane..so,since dah ade blog ni,aku nk cerite lah kan..


cerite bermule bile result spm klua tahon ni..(dah lame kan?x kre!nk cite jugak!n aku x rse ni 2 thon lpas sbb aku xde kat umah mse result release..so x de lah nk dgar mende2 ni kan? ) hehehe... ibu mcm biase lah..blik skolah mesti cite mcm2 punye..so,hari result kua ni,ibu blik n cerite lah anak2 kawan2 die sume mmg hebat2 lah..straight a mmg ramai lah..agak terkesan lah kat hati aku..sbb my mom jz only cn b happy sbb anak2 kawan2 die je yg berjaye..dgn jayenye..anak die??x success pown..hurm~bergenang je air mate aku tgok n dgar berite..smbil dgr cite ibu lah..aku bertahan lagi...bertahan najwa!


then,skrg pown budak2 lepasan spm kan tgah sebok nk apply itu dan ini kan?same lah dgn anak2 kawan2 ibu..sampai ade yg cl aku(yg btol2 rapat lah) untuk tnye itu dan ini..aku jwb je lah mne2 yg aku tau kan..xdela sedih pown kn??tp sume ni mcm meninggalkan kesan sgt2 kat aku..lagi2 bile kua ayat ibu 2 3 hari lepas,



"ibu pelik la..anak2 kawan2 ibu sebok pegi interview sane interview sini..apply scholar mcm2..anak ibu xde pown.."



haaa...aku mmg sentap habes la...mne x nye?aku nk apply apenye? X LAYAK ok!!! haaaa...nk apply la sgt..org yg layak pown bersepah x dpt...aku klau hantar borg permohonan,mmg dorg gelak je lah kat aku..n campak tros borang aku ntah kat mne2 ntah....kn?haihhh...aku rase nk pg plok je mak aku n mintak maaf..sbb x blaja btol2 mse spm dulu...x dpt result bgus..x dpt banggekan die..n x dpt nk apply mne2 scholar untuk x susahkan die bile nk blaja...aku ni mmg sensitive habes lah bab2 result x bgos ni...membuatkan aku berfikir,n bertekad..mmg nk kne struggle habes kat gombak!sbb kat cfs pown aku mcm kantoi je..gatal lagi nk buat mcm2..pdahal..ibu dgn ayah hantar situ,soh blaja...bkn maen2..bak kate ayah,

"x payah pk ape la...ayah hantar akak pg blaja kan?mende2 lain tu x pyh pk..ayah soh akak buat satu je betol2.. BELAJAR.."



hah..amek kau!tp degil jugak..maen jugak mcm2..n now,aku face masalah ni lagi..susah nk apply scholar sbb result cfs hampeh..sume pakat nak 3.5..deyyyy..bgos sgt ke dpt 3.5??hahahahahaha..bodo la aku tnye mcm tu kan?tp tu la hakikat die..aku susah nk terime keburukan diri sendiri..dah tau mmg sume scholar pown nk 3.5,yg x blaja elok2 kat cfs dulu tu knp???now pdn la dgn muke...

tapi...


aku still x boleh nk putus asa kn?let bygone b bygone..skrg ni kne usaha crik scholar lah..ade lah sikit2..tp mmg nk tgok btol2..klau x dpt gak..aku akn wat loan..sbb aku xkn sekali2 susahkan mak aku n aku x menyesal pown klau kne byr interest tggi untuk dptkan sijil dgree tu dlm tgn aku!!haihh~~tp kan..its all about rezeki sebenarnye..contoh lah kan..ade sorg anak kawan mak aku tu..result die hebat lah..8a kowt..tp sume subject sc die b..dpt je pg utp??haaaaa...ni nk kte ape?tp mase die pg interview tuh,panel tu tnye die la.. "are u a debater?" n she is..so,nk kne tgok communication skills jgak niyh...aku nk speaking??mmg merepek merapu meraban lah kan..vocab ke mne grammar ke mne..sbb tu kat cfs iium aku msok level 4..which mak aku kate sgt lah x ptot..n mak aku belikan aku buku 'How To Speak And Write Better'..buku ni sgt mahal..rm 100++..tu pown lpas discount..sbb pedekatan yg die gune mmg berkesan..tp aku x abes bce lagi!buku ilmiah kan??bosan lah sikit nk bce..asal bce,x smpai part praktikal lagi aku dah tertido..esoknye pown same..dok mengulang part tu je lah x abes2..hahaha...najwa2~~camane lah nk mju ni??hee~


now..nk buat ape??heee....since aku tgah x larat sbb bdn ni mcm ala2 nk demam ke dah demam gitu,aku rest je lah dulu...then,bile dah larat n rase ade mood,aku akn google sume scholar yg ade..act,mmg dah ade yg tershortlisted..tggal nk go for it..tp nk crik gak lagi...heee...then.nk polish2 communication skills..n jugak personality..yeahh!!mari kite berubah jdik yg lebih baik...aku dah serik kowt...2 kali dah mende ni jdik kat aku,,susah nk sambong blaja...asal nk sambong blaja je ade je issue..so,aku kne sedar lah kan?xkn sepanjang hidop nk susahkan ibu dgn ayah?cukup2 lah tu...


haaa!lagi satu..aku mmg la x penah memasang impian nk fly..study overseas or ape..mgkin sbb x penah aim ape2,buat aku lupe nk usehe..kite kne determind gile2 ape yg kite nk n bru lah kite bole nk go for it kan?hmm...ckp kat org pandai najwa ni...buat sendiri x reti...ok2...~akan berusehe ke arah itu...! TAPI still..aku jelez sgt2 tgok n dgr kwn2 aku sume fly ke serate dunia..untuk meluaskan ilmu pengetahuan n menambh ilmu di dada..aku?stay je kat cni..even org ckp,



"blaja kat mne2 pown same je..yg penting, USAHA n BERJAYA.."



n nana pown ade ckp,



"gamba juz tunjuk yg best2 n happy2 je juwa..yg sedih2 dan perit2 sume,camera x snap those memories.."


ni nana ckp bile aku ckp bestnye tgok gamba2 kawan2 yg fly...study overseas...main2 salji...tulips n whatsoever...n ape yg nana ckp tu btol...thanx na! :)


org mungkin bole ckp mcm tu..tp sape yg bole bg ibu dgn ayah sgt bangga klau ade anak yg further study overseas??sape lagi?aku lah kan?n itu pown aku x boleh nk buat..ntah ape2 kan?study je lah rajin2...jgn main2..n dpt result best,sume org pown bole nk bg scholar nk terbang pg mne pown...ok najwa..lpas ni,sile STUDY STUDY STUDY DAN STUDY ok??u can do it!n prove it!:) tbe2 cm tersemangat blik..setelah berbulan2 cuti ni..heeee...can't wait!

n gombak... HERE I COME!! :)


saye kembali positif! :)
alhamdulillah~

SALAM~

No comments: